Rozhovor s Maruškou Kalouskovou

31.07.2014 17:59

A po kratší pauze zde máme další rozhovor, tentokrát s Maruškou Kalouskovou (D14) z Kotlářky....

 

Jak jsi se dostala k OB?

Jako malá jsem vždy se zájmem zkoumala mapu, kterou táta občas přivezl z firemních sportovních her. A když jsme pak jednou náhodou objevili pozvánku na orientační závody u nás na sídlišti a zjistili, že je tam kategorie HDR, tak jsme to šli spolu zkusit. Nakonec jsme absolvovali celou sérii závodů ŽPPŽ a protože se nám dařilo, začali jsme postupně jezdit i na víkendové závody a orienťák se stal největším koníčkem nás obou.

Co považuješ za svůj dosavadní největší úspěch?

Jako pro všechny ostatní to bylo 2. místo ve družstvech v Jablonci. Vždy jsem šťastná, když týmu nezkazím štafety a poté mi také udělá radost, když porazím některou ze svých největších soupeřek.

Čemu dalšímu se ve svém volném čase kromě OB věnuješ?

Závodně se už ničemu nevěnuji, ale jinak si ráda čtu, nejčastěji fantasy nebo sci-fi, hraju ping-pong, tenis a občas si zahraju na klávesy.

Jsi lepší běžec nebo mapař?

Spíš si věřím na mapu. Docela dobře se mi daří volit výhodné postupy ... Nejraději mám ne zcela obvyklé závody s volným pořadím kontrol, scorelauf nebo SMIK, kde nejde jen o výběr správného postupu, ale o volbu celkové strategie a pořadí sbírání kontrol.

Jaký je Tvůj nejzajímavější zážitek spojený s OB?

Určitě běhání v zatopených Benátkách. Užila jsem si kličkování úzkými uličkami i běh vodou, při kterém nás turisti povzbuzovali a fotografovali nás jako jednu z atrakcí.

Kdy, kde a jak si se úplně nejvíc při závodě ztratila?

Že bych úplně nevěděla, aspoň přibližně, kde jsem, se mi zatím nestalo, ani jsem tedy nikdy nevyběhla z mapy. Ale třeba na posledním ŽB ve Fojtce jsem jednu kontrolu hledala více než čtvrt hodiny, byl to totiž krátký postup, na kterém jsem si až příliš věřila. Tím pádem jsem nedávala pořádně pozor kde jsem a hledala to u jiné skupiny kamenů vzdálené od kontroly sice jen 50 metrů, ale přes hustník, takže jsem ji nemohla vidět.

Máš pro letošní rok v OB nějaký cíl?

Určitě bych chtěla získat licenci A, ale bohužel se mi zrovna na ŽB moc nedaří.

—————

Zpět


Kontakt

Dominika Plochová